Cele promocji
Głównym celem projektu OLX jest zwiększenie liczby aktywnych użytkowników serwisu, zwiększenie przychodów od właścicieli sklepów OLX. Naszym celem było zwiększenie liczby twórców stron biznesowych. Aby to zrobić, musieliśmy ustawić pełny przepływ generowania leadów: od momentu wyświetlenia reklamy do przekazania leada managerowi.
Ekosystem działa tak: przybliżamy właścicieli sklepów OLX → rośnie ilość wartościowych treści w serwisie → coraz więcej zadowolonych klientów, którzy kupują towary w sklepach OLX → rozwija się biznes, rozszerza się współpraca z OLX.
Poszukuję leadów B2B: strategia i taktyka
Poszukiwanie klientów B2B jest szczególne: produkt musi być oferowany nie ludzkiemu konsumentowi, ale partnerom lub firmie. Staraliśmy się uwzględnić:
właściciele małych i średnich firm;
osoby z dużą liczbą towarów na sprzedaż;
Osoby posiadające wiele produktów, które są zainteresowane płatnymi reklamami w witrynie;
ci, którzy po prostu próbują sprzedawać online.
Rozróżnienie takich klientów w targetowaniu jest niezwykle trudne, dlatego dla siebie zdefiniowaliśmy ich wszystkich jako biznes takiej czy innej wielkości i użyliśmy jednego komunikatu: „Otwórz swój biznes na OLX”.
Przez półtora roku pozyskiwania leadów b2b używaliśmy:
Reklamy Google;
reklamy na Facebooku;
reklamy TikTok;
wibracja;
Telegram.
Od razu muszę powiedzieć, że ruch z wyszukiwarek nie jest zbyt skuteczny w przyciąganiu przedsiębiorców, głównym źródłem leadów była dla nas reklama w feedu oraz relacje na Facebooku i Instagramie.